torsdag 3 februari 2011

Oops

Bloggen har visst hamnat lite i skymundan några dagar. Dock har det inte hänt överdrivet mycket utöver det vanliga :)
Både jag och Gordon är lite trötta idag eftersom både han och jag sovit lite oroligt inatt. Per gick och la sig före oss så när vi kom var Gordons plats upptagen :P haha. Så han har inte riktigt vetat var han ska ligga.. = mitten.. Haha. När jag vände mej om en av gångerna inatt så låg jag näsa mot näsa med G. Och benen ska ju alltid vara heeelt utsträckta så han tar så mycket plats som möjligt. Ganska kul.. men överlag så ångrar jag inte en sekund att jag/vi lät Gordon va i sängen.
Vi höll på det i 2 månader att han INTE skulle vara i sängen. För en fullvuxen dobermann ville vi absolut inte ha i sängen för då hade ju inte vi haft nån plats..Han sov alltid i sin bur och det gick bra !
Meen så var jag hemma själv i 5 dagar tror jag, jag, mini-Gordon + dubbelsäng. Det gick bra i 2 nätter.
Sen skickade jag till Per en kväll och frågade om jag fick ta upp honom i sängen. Ett tveksamt Ja blev det, jag var fortfarande tveksam om jag skulle eller inte...Men nej, det blev plocka upp honom i sängen !

Nu har vi våra "bestämda" platser i sängen, Gordon ytterst, Per i mitten och jag ytterst på andra sidan. Så jag gillar när G kommer o lägger sej i mitten så jag också får hundmysa lite :) jag får oftast vänta tills morgonen när Per gått till jobbet tidigt. Då kryper han upp jämte mej och kurar ihop sej så jag kan hålla om honom. Snuffehund :) det är så mysigt ! Och jag älskar att vi har en morgontrött hund, han är värst av alla att ligga och dra sej på morgonen.

Vi har lagt lite spår. Senast idag åkte vi iväg till Nytorpet och la ett spår. Tänkte att vi måste köra någon annanstans och lägga ett spår så han inte bara tror eller förknippar Sternö med spårandet.
La ett ca 30 meters långt spår, helt rakt idag eftersom det var nytt ställe. Lät det ligga ett tag och så gick vi en runda i skogen och lekte lite kurragömma, haha, det tycker han är skitkul !

Spåret sen gick skitbra, han springer så fort så man hinner knappt med. Har inte använt spårlinan de senaste gångerna eftersom den är inte så bra i plast.. Noll grepp och såå otymplig, heter det då ? Haha, den är stel och så menade jag iaf. Så när vi körde hem körde vi inom en jaktbutik och köpte en ny lina i nylon med reflex.

Är sugen på en ny sele med efter jag kikat Madeleines blogg, supersnygg Hurtta sele ! Vill också ha ! :)
Får väl se om det blir en sån inom en snar framtid ! Hoppas :)

Imorgon har jag inga planer för än så länge, men imorgon tror jag det får bli en lite längre promenad för omväxlings skull. Det har inte blivit några långpromenader nu på ett litet tag som sagt. Och nu börjar G se riktigt fin ut och han får bättre och bättre hull ! Får kanske bli lite extra mycket aktivering imorgon, för jag och Per tänkte gå ut och äta och ta nån drink. Så G får vara hemma själv lite på kvällen. Men det brukar gå så bra så det ska inte vara några problem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar