lördag 29 januari 2011

LÖRDAG

Idag var det dags för jobb igen. Stack ut till Sternö vid 9 och la ett spår igen.
Denna gången tänkte jag att jag skulle göra det liite svårare eftersom han fattat det så himla bra nu.
Så jag la en liten böj i slutet av spåret.

Tog ut G och sprang av honom lite i skogen innan vi tog spåret. Det var såå iskallt ute så det sprängde i ögonen och brynen. Hyy !
Så det blev inte så mycket spring. Drog på han selen och satte i spårlinan = full fart !!
Nosen är i marken innan vi ens satt igång. Men även detta spåret satte han klockrent, nemas problemas.
Hade lite dragkamp med "spårleksaken" och G ser så stolt ut varje gång när han hittat den :)

Idag blev det lite länge för G hemma själv, men det hade gått bra. Han sköter sej bra, nu när jag tejpat byrålådorna.. Haha, han brukar tömma lådorna på våra underkläder och strumpor. Och nu senast hade han bitit sönder 2 av mina bhar, som tur var några som jag inte brydde mej sådär mycket om. Men nu är det tejpade lådor som gäller.

Det är såå himla roligt att komma hem till en överglad hund som tjuter av glädje, öronen slickade bakåt och i lekposition med svansen i topp ! Älska ! :D

Börjar se lite skillnad på han nu igen när han har kommit igång med vanliga maten igen.
Hoppas han kan biffa på sej lite, vi ger ju honom trots allt mycket färskfoder + en massa annat av vår mat, grisöron, märgben, oxben och allt. Fyllde hela skålen till honom med färskfoder, falukorv och ris när han fick mat nu. Så han svälter ju inte precis, han får så mycket att äta så ja, jag vet inte varför det inte fastnar på honom bara. Får hoppas det blir bättre nu ! Han är frisk, pigg och glad iaf !
Vi har bestämt att inte motionera honom fullt så mycket just nu som vi brukar. Med det menar jag självklart inte att han inte ska få röra på sej, utan att vi ska göra lite mer spår och inte så mycket långa promenader. Utan lagom promenader :) så han hinner lägga på sej lite kilon.

Nu ligger gossen och nanar här bredvid. Per kommer snart hem, sen blir det nog lite käk !

Finaste G !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar