söndag 27 februari 2011

Helt slut !

Efter jobbet i stallet idag var jag helt slut, som vanligt. Blir alltid så jäkla trött. Men jag lyckades hålla mej vaken under bägge världscuphoppningarna från Göteborg. Jisses vilken omhoppning det var ! Omhoppningen som var i Vigo var spännande, men jisses vad spännande denna från Gbg var. Hoppas det gick bra med Peder Fredricson som gick omkull med hästen, usch, såg hemskt ut.

Iaf, igårkväll, då hittade jag äääntligen en pansarlänk i mässing till Gordon ! Så den beställde jag idag, även ett Hurtta halvstryp och koppel i samma färg.Det fick bli orange, ville egentligen ha blått, det fanns bara gul, orange och rosa..HELST hade jag ju velat ha rosa eftersom jag är rosa-fantast. Men Gordon är kille..haha, och Per uppskattade inte det så värst mycket heller, haha.

Har även hunnit träna lite idag. Och ååh jag blir så glad varje gång vi tränar nu, det funkar så jäkla bra att träna med leksak istället för godis efter varje bra sak. Han släpper inte mej med blicken och är såå duktig !
Tränade även lite nu ikväll när vi gick ut och försökte hålla kontakten när det gick förbi en del folk. Det gick sådär, men det ska vi träna mer på !

Utställningsträningen går framåt med. Pratade med Gordons systers matte Carola igår och fick svar på alla mina frågor kring utställning osv. Så känner mej lite lugnare nu, LITE :) haha, är fortfarande nervös.
Men tränade iaf på travet idag. Gordon vill ju gärna galoppera istället, men provade att sätta halsbandet bak öronen och "lyfta" lite i kopplet som Carola tipsade om. Då gick de bra !

Nu ligger G däckad i soffan, jag kollar Time out, snart Wallander !

2 kommentarer:

  1. Ja han är söt min lilla prins ;) Jaså ni funderar på en till? Kan varmt rekomendera mops, dock mycket soffhund. Men med en charmig personlighet som inte går att motstå ;)

    Jag funderar faktiskt också på en till, haha. En lite mer arbetsvillig. Får se om det blir någon till sommaren :)

    SvaraRadera
  2. Sv: Nej tyvärr inte :( Det lossnade liksom och blev istället lite hängande, vill inte att han ska lyckas få in ett framben därimellan.
    Du ska btw få pengar imorgon, glömde ju helt av det i onsdags! =P

    SvaraRadera