torsdag 17 februari 2011

Tvätt och städdag !

Idag har både jag och Per varit lediga. Redan vid 9 imorse började jag tvätta våra jackor och stolsklädsarna.
Har även hunnit med att städa ! Kändes som det behövdes. Gordon fäller faktiskt en del nu, brukar inte va så mycket hundhår annars.

Jaa vi har hunnit med en massor idag känns det som. När jag hade städat klart körde vi till Gordons typ enda kompis häromkring :P även det en dobbis, fast en tik. Väldigt bestämd dam, hon bossar över Gordon :)
Himla synd att vi inte tog kameran med oss. Nu såg man verkligen hur Gordon växt. Han var högre och han har fått mer hull. Måste bli mer dock, men vi jobbar fortfarande på det. Men som jag nog nämnt innan så tror jag Gordon har sin mammas gener, lite slankare nättare typ.

Ja iaf, hundarna lekte och härjade som tusan. I trädgården där var det ett litet stenparti, eller, klipparti kan man nog mer kalla det, och ett buskage i mitten. Där sprang de runt runt runt, varv efter varv och jagade varandra. Haha, såg så himla kul ut. Rio, tiken, älskar tydligen att bli jagad, och det gör ju Gordon också, även att jaga själv med. Det fanns inget stopp på dom. Måste fota och filma nästa gång.

När hundarna tröttnade så tog vi och körde vidare mot Volvo för att lösa vårt problem med vårt lastgaller.
Vi köpte ett original lastgaller till vår V40 på blocket. Dock hade jag inga fästen och var tvungen att lämna in bilen för att få gallret ditsatt. Första gången sa dom att det passade inte så det fick beställa en annan monteringssats.. oookej. Andra gången jag kom dit passade det inte heller, även med de nya grejerna.
Gallret räckte inte ut till sidorna. Har tyckt detta varit vääldigt konstigt med tanke på att det är en originaldel OCH till samma årsmodell.
Så skulle helt enkelt behöva ett helt nytt galler, detta skulle då kosta runt 3000 kr..Nejtack tänkte jag. 

Men idag körde vi dit igen för att hitta nåt annat universalgallerskit.. Haha. Då sa killen på Volvo att han kunde beställa hem ett galler till min bil och jämföra det vi hade. Så det är samma.
Vi kollade samtidigt upp vad ett nytt galler skulle kosta. Då gick det "bara" på 1200 kr.. Jaha, märkligt.
Så vi får helt enkelt se vilket det blir imorgon. Hoppas det vi har ska passa.
Per kollade gallret och det går ju att dra ut det lite mer i sidorna.. Och så som verkstadskillen visade mej så tror jag inte han hade dragit ut dessa "pinnarna" utan bara visade att det var för kort. Väldigt dåligt isf att de inte ska kunna detta ! Jaja, får hoppas på det billigaste...... :)

Ah, just det. Igår köpte Per en fin svart stålbur till Gordon på Granngården. Har pratat om att köpa en sån eftersom vi måste ha en sån till utställningen. Har kollat lite på nån begagnad, men det blev en ny :)
Vi köpte först en canvasbur till honom som han har haft sen vi fick hem honom. Men själva "dörren" bet han sönder när han var hemma själv. Så den funkar ju bara hemma nu.. Eller, sängen och soffan går ju självklart före. Det är favvoställena. Problemet vi försöker lösa nu är att få honom att vilja gå in i den nya buren, den är lite läskig.. :)


Bilden är lånad från Google. Har inte hunnit ta nån egen bild, vår är större :)

Försöker få mina skinnsoffor sålda också..Har hittat ett par ridstövlar som jag bara Måste ha ! Skulle göra vad som helst... :)

Dessa godingarna skulle jag vilja klicka hem, fort ! :)

Nej, nu får det snart bli kvällskiss. Måste verkligen ta nya bilder på G, han har verkligen växt till sej !! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar