fredag 25 februari 2011

Fredag

Idag körde jag upp till bruks en runda med Gordon. Var ensam där så det var perfekt att träna kontakt och "gå fint" utan koppel.

Tränade mest kontaktövningar och att han skulle följa mej på vänstersidan. Gick faktiskt riktigt bra. Provade att ha en leksak idag istället för att ge godis hela tiden.
Så jag satte han på min vänstra sida, "gå fint" och gick ett par meter, sen gav jag han leksaken och härjade lite med honom och berömde honom för han vart duktig. Gjorde sen samma sak likadant i lite etapper, korta sträckor, lite längre sträckor osv. Fick tipset av min farbrors fru att göra på detta viset så att jag skulle va lite "roligare", såklart fick han godis också i slutet när han varit duktig. Men leksaken funkade super, han släppte inte kontakten så som han brukar göra. Det var typ 2 gånger som han stannade upp och kollade på nåt annat, men då vände jag och gjorde lite roliga ljud, respons direkt ! Kul !

La även in lite stanna-övningar och tog några skutt över ett hinder. Gordon hoppar som en riktigt duktig hopphäst, haha.
Tränade inte såå jättelänge, han hade varit så duktig så då kände jag att då slutar vi.

Körde och städade bilen efter det, vilket verkligen behövdes. Min bil är en riktig hund och hästbil ! Ridstövlar och grejer på en sida där bak och spårlinor, selar och annat på andra sidan. Fullt ! Kan nästan inte ha nån passagerare där bak för alla grejer. Men nu ser det bättre ut ! Skönt ! Skulle tvättat utsidan med, men det tänkte alla andra i Karlshamn också, haha ! Så det får vänta till söndag eller nåt :)

Har även problem med att hitta en snygg guldlänk till utställningen. Vill egentligen inte ha nån sån snakelänk, utan en tunnare "pansarlänk" i guld, eller mässing då. Men hittar bara snakelänkar.. Får se vad det blir :)


Nu är Gordon däckad igen och jag tänkte hoppa in i duschen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar