tisdag 22 februari 2011

Nu jäklar

Kände att det var dax för update nu. Hade sånt jäkla bloggsug innan men då hade jag inte datorn igång. Ska se om jag kan hitta tillbaka till det där.

Kan ju börja med att säga att efter torsdag, då vi ska lämna in bilen till Volvo, så ska jag aldrig sätta min fot där igen. Vi tog en funderare på om vi skulle prova att sätta dit lastgallret själva. Ja sagt och gjort, vi körde till Volvo vid 8 på måndags morgon innan jag skulle jobba för att hämta grejerna som behövdes som de beställde i fredes. TRODDE vi ja. Det skulle komma på fredag em. Men nej då fanns det inga grejer där, då hade de istället beställt grejerna till när jag ska lämna in den. SUCK, så det var bara att sätta sej i bilen hem igen.

Irriterad som tusan. Så nu vet vi inte om det blir 600 kr eller 1600 kr. Kul. Det har bara varit strul sen första gången jag gick innanför dörrarna där ! Aldrig mer. AH! Hela måndagen var förstörd. Undrar vad som händer på torsdag ? Kanske det kostar 3000 istället ?? Jaja..

Helgen som gick var bra iaf. Jobbade i skoaffären i lördes och stallet i söndes. Gordon fick följa med till stallet.
Han åt mest bajs. Har bannat honom flera gånger men han är heelt manisk. Men det gick bra för övrigt :)
Körde och lämnade honom hos mamma innan jag skulle träna dressyr. Faktiskt så gick det bättre denna gången hos mamma, han kunde lägga sej lite till ro. Han har varit knepig där sen de skaffade den nya katten. Meen de gick bra :)

Efter jag ridit klart o så körde jag och hämtade Gordon, körde sen upp till min farbror och gick en runda med Ragnhild och Gösta i skogen. Gordon var heeeelt knäpp och drog som en galning, jag hade så ont i mina armar och hela kroppen. Hjälpte inte vad jag än gjorde.
Vi släppte dom en stund sen och Gösta satte Gordon på plats direkt :P gick ganska bra ändå.
Sen skulle jag få lite hjälp med "utställningsträningen".. Gick inge vidare faktiskt. Efter detta är jag superorolig hur han ska vara på själva utställningen. Han var här, han var där, han var överallt, drog, lyssnade inte och ja, you name it. Hjäälp ! Han blir helt tosig när man försöker titta han i munnen nu med, eller inte tosig, men vill inte.

Denna dagen gick ingenting. Men det blev en jätteknuff för mej. Jäklar vad vi ska träna nu, ännu mer.
Jag vill inte ha en stor, hoppig, ouppfostrad dobermann. Det går inte !
Måste träna mer på möten, både hund och människa, kontaktövningar osv. Har jääättesvårt att få kontakt med honom när vi typ går förbi nån, någon eller en hund. Vad ska man göra om ingenting funkar då ?

MEN till något positivt. Ikväll, vi gick en runda. Rastade han lite, sen kunde jag gå och ha kontakt med honom nästan hela rundan ! Han var SÅ duktig !! Tränade även på att sätta han ner bredvid mej medan Per gick runt mej. Det gick ! Hittade en perfekt plats för att träna lite trav i vänstervarvet, det gick också jättebra !! Inte perfekt men jäklar vilket humör jag fick efter denna rundan. Allt bara gick som på räls ! :)
Om det ändå alltid kunde va såhär :) Ska fortsätta såhär varje dag nu !




Imorgon blir det Pay & jump med Dottan. Är lite nervös faktiskt eftersom jag inte hoppat en P&J på så länge. Men hoppas det går bra !

2 kommentarer:

  1. Fina killen! Och bra bilder på en annars hopplös ras att fota...

    Eva, Insight Lectra & Njarga Lahkki

    SvaraRadera
  2. sv: haha, jag var ironisk :)

    SvaraRadera