fredag 5 november 2010

FREDAG

Och min födelsedag idag ! Och här sitter jag och är sjuk. Gordon har tröstat mej, nu ligger han bredvid och sover. Han är för söt, han tar alltid hand om mej när jag inte mår bra och Per inte är hemma. Rätt så roligt det där med djur, precis som dom förstår att man inte mår så bra. Var likadant med min förra hund och katt, bägge två låg pall bredvid eller på mej när jag var sjuk. Mysigt med sällskap !

I måndags var det avslutning på valpkursen. Vi provade på de olika agilityhinderna, vilket Gordon fullkomligt ääälskar ! Dock inte dom där balanshindrerna som är lite höga. Det gick nääästan sen skuttade han ner i nedförbacken..Jaja ! Träning.

Vi avslutade iaf med en liten bana, det gick super. Släppte kopplet och lät han springa lite själv, han var jätteduktig ! Han gick ur den ena tunnlen en gång bara för han fattade nog inte varför jag sprang iväg till andra sidan. Men sen gick det ! Sista "hindret" var ett stanna-moment. Skulle sätta hunden ner, sedan stanna, medan jag gick 5 m därifrån och hämtade en korvbit som lockade vid en brunn. Gordon stannade snällt och väntade tills jag kom tillbaka med korven ! Duktigt !! :) efter det skulle man gå runt denna brunnen där det låg fler korvbitar, kontakt kontakt ! Korven luktade ju såå gott, men det gick bra !

Gordon är så himla rolig att ha och göra med. Han vill så gärna lära sig ! Vi ska anmäla oss till påbyggnadskursen som börjar till våren sen. Länge dit, men det går säkert fort.

På söndag blir det fullt hus här med kalas och grejer. Gordon skötte ju sej utmärkt på pappas kalas i sept så det ska nog gå bra detta också ! Får trötta ut honom lite innan bara :)

 liten liten Gordon som fick ha en liten sele med sjöhästar på ! haha, stackarn blev lite mobbad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar