tisdag 18 januari 2011

URSÄKTA

Verkligen, glömt bort bloggen ! Och idag såg jag era snälla kommentarer !! :)
Nu ska jag bli bättre på det här. Dock händer det inte så jättemycket nu, men lydnadskursen börjar väl förhoppningsvis snart ! Ska bli kul !
Har fått in en del i honom nu, Stå har han fått in rätt bra nu. Ligg också, fast nu tror han att han ska ligga bara man tar fram en godis, haha, gulle :) Men han är så duktig, såå rolig att jobba med ! Måste sätta igång med utställningstränandet igen med. Vill ut på nån utställning när han gått upp lite i vikt.

Är ju det som är kruxet lite kanske, han behöver gå upp. Vi har Nordic färskfoder till honom och han älskar det ! Vi har ökat på dosen nu o hoppas att han ska gå upp lite mer. Per träffade vår instruktör från bruks häromdagen och de diskuterade detta, han tyckte vi skulle avmaska. Så jag ska börja på en kur imorgon och se om det hjälper. Maten verkar inte fästa sej på honom :P


Vi var och hälsade på Gordons uppfödare i söndags. Vi skulle till Pers farbror i Bjärred, så vi tänkte passa på att ta en tur till Svedala med då. Trevligt trevligt ! Blev en lång bildag för Gordonson. Men han gillar det !

När vi hade kommit till Bjärred så gick vi och lite av Pers släkt ut till en jääättestor äng så Gordon fick springa av sej lite. Uppskattat ! Tog lite bilder, men det får bli nästa gång för dom är fortfarande kvar i kameran.

Just nu är det som det brukar va om kvällarna, jag sitter i soffan med datorn, och kollar på tv samtidigt förstås, Per sitter vid sin dator och Gordon ligger och fiser bredvid mej. Haha, han är så rolig. VARJE gång han hoppar ner från soffan eller sängen, så ska han sträcka sej sådär med bakbenen kvar på soffan, och så kommer det alltid en pysande fis eller ett rejält brak ! Superkul, tycker jag ! Haha ! Första gången han gjorde detta trodde jag att jag skulle dö av skratt !

Ja, nu ska jag ta tag i detta här ! Hoppas ni hänger med oss :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar