söndag 9 januari 2011

Ett tag sedan..

Jag vet inte, jag är nog inge bra på att blogga. Var kul i början men sen glöms det bort :) så håll till godo för inläggens mellanrum !

Det har ju hänt ganska mycket, nytt år och grejer. Gordons första jul med. Vi firade hos min mamma och pappa, och ja, Gordon skötte sej exemplariskt. Förutom när vi åt, han betedde sej som om han inte hade fått mat på hela året ! Haha, helt galen i mat denna hunden. Han fick öppna sin julklapp lite tidigare än alla andra så han skulle ha nåt att sysselsätta sej med. Dock var fortfarande maten mer intressant..menmen :)

Nyår gick superbra med, raketerna hördes knappt nånting in i lägenheten. Skitbra ! Vi hade musik på och Gordon fick sin andra julklapp på nyår istället, ett megastort älgben ! Det var riktigt gott tyckte han :) så han var ganska upptagen en stund..

Vi fick ju en systemkamera i julklapp av tomten med ! Suuuuperglad, äntligen kan vi ta lite fina bilder på G !

Idag iaf, söndag, det regnar som tusan ute. Tänkte att jag skulle ut och härja med Gordon så han fick göra av med sin energi. Ser inte så ljust ut dock, Gordon hatar regn..Får bli innedag idag då :)

En sak till har hänt ! Gordon lyfter på benet numera ! Eller inte varje gång, men ofta ! Dock måste vi se till att han inte går och skvätter överallt, det är det värsta jag vet med hanhundar att de ska skvätta o greja. Och sen ägare då som tillåter hunden att lyfta på benet precis intill nån dörr (!!!), har hänt utanför vår dörr X antal gånger att hela hörnan är täckt med piss. Not najs ! Och det finns en tatuerare nedanför här med, han har  en "Öppetskylt" på trottoaren utanför studion, den hade nån hund skvätt på med. Hur kan man tillåta sin hund och göra det ens då ? Jag hade skämts ihjäl. Kul när man ska bära in skylten och den är full med hundpiss. Mmmm..

Och på tal om kiss, folk som inte plockar upp efter sin hund !! Vi bor mitt i stan, men har sett en snubbe här utanför med sin hund, den sätter sej och bajsar utanför vårt, och sen går han bara vidare. Jag stod och stirrade på honom och ah, blev så arg. Vi såg han en gång till sen dagen efter, hunden sätter sej nån meter bortanför sitt andra bajs och gör en ny kladd. Och sen går dom.. AH ! Vi hann inte säga till han, men nästa gång så.
Tycker det är riktigt jäkla äckligt när det ligger hundbajs lite varstans mitt på gågatan.
Visst att man kan glömma påse nån gång, men när man verkligen struntar i det, arg !!

Blev ett långt inlägg, nu får de bli lite bilder :)






4 kommentarer:

  1. Hej!
    Är din Gordon från Dobermudes C-kull? I så fall har han samma mamma som min :)

    Jättesöt är han!

    Mvh Sofia

    SvaraRadera
  2. Har du adress o nummer o sånt till den kiropraktorn ? :) Känner han igenom en och sånt då o sen knäcker ?

    Kram Amanda

    SvaraRadera
  3. Stor kille nu som lyfter på benet!

    Fina bilder på lillen som blivit stooor nu!

    SvaraRadera
  4. Tack ! Ja det är C-kullen från dobermundes :)

    Va kul ! Fina betty ? :)

    SvaraRadera