onsdag 19 januari 2011

ÅRETS FÖRSTA SPÅR

Idag hade det äntligen töat tillräckligt mycket så jag la årets första spår idag ! Var helt tomt på snö inne i skogen, desto blötare var det iofs. Men det gick.

Lämnade kvar Gordon i bilen som blev helt full av förväntan. Gjorde inte så långt spår idag eftersom vi inte kunnat spåra på länge, plus att det har inte fastnat helt 100 ännu. Vi jobbar på det.
Kom tillbaka till bilen och en tjutande hund som ville ut ut ut :)

Släppte honom lös direkt så han fick springa av sig innan vi skulle ta spåret. Han blir helvild när han blir släppt och springer fram och tillbaka, stannar, rivstartar..och ja, så fortsätter det en liten stund. Haha, världens gladaste Gordon. Hann även med att träna lite. Tränade på att sätta sig fint bredvid mej, vet inte vad jag ska kalla de, "sitta fot" ? Haha, går iaf superbra nu ! Men idag ville han så mycket så han satte sig så tjusigt och trillade nästan baklänges, såg lite kul ut..
Tränade även ligg i denna "positionen", skall och så blev det lite stanna kvar övningar.
Har dock ett problem som blir riktigt jobbigt, tränar fot mer o mer, eller en början till det iaf. Men problemet är kontakten just i det momentet. Ibland är han såå duktig och tittar på mej hela tiden.
Men som idag, så hade vi jättebra kontakt när han satt bredvid, jag berömde, gav godis. Men så fort jag säger "fot" och börjar gå, så tittar han på ALLT annat än mej. Jag pratar glatt, tjoar,  tjimmar, lockar och pockar. Försöker göra allt för han ska tycka jag är roligare.. Inget händer.. Samma sak är det på bruks, men där är det såklart mer som stör och det är andra hundar och grejer.
Men ja, vad gör man ? Tips ? Känns ändå som att jag inte kan begära föör mycket av honom ännu. Men det börjar ändå bli dags, han är 8 månader nu i januari.


Jaja, spåret det gick iaf superfint ! Det tog några enstaka sekunder sen hade han hittat sin "spårleksak" och gottis ! Wohoo massa spring tjo och tjim jäääätteduktig !! Hoppas alltid att nån inte ska se mej när jag gör detta här, haha !


Benen på alla håll o kanter ! Blev inte så många bilder från helgen, men bjuder på 2 iaf !

Gordons favoritboll, som tyvärr gick döden till mötes i söndags, gick hål på den, får köpa en ny likadan !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar