torsdag 3 mars 2011

Träning !

Gav Gordon en sån där vit tuggrulle precis.. Men han står just nu och skäller på det precis som om det skulle hoppa upp och bita honom......Sen touchar han den med tassen och hoppar 2 meter upp i luften, haha.
Ser ganska kul ut.

Nu la han sej bredvid mej, han var visst inte sugen på nån rulle.. Nejneej.

Har egentligen inte mycket nytt att komma med. Jo nya bilder :) så bjuder på det !



 Fail...Före
 Efter.. :)

 Men örk matte !! :) Haha

Han håller kontakten jättefint nu. Dock inte vid hundmöten...Mötte 3 hundar nu när jag var ute ikväll. Tänkte yes nu ska jag försöka på mej det här.. Två av dom gick raakt emot mej och stannade precis framför och frågade om dom fick hälsa..
Så fick iaf försöka sätta Gordon ner och försöka få lite kontakt med honom, mindre lyckat men jaja.
Jobbjobb !

1 kommentar:

  1. Jag har en sjukt bra bok som handlar om hundmöten! Du kan få låna den om du vill, jag har iaf ändrat hela mitt tankesätt ang hundmöten och nu tycker jag allt fungerar mycket bättre :)

    Ett litet tips ifrån boken är att när man får möte på en smal stig eller en smal passage av något slag så ska man alltid försöka gå snett mot dem man möter, för hundar går aldrig rakt emot varandra såvida de inte vill visa sig stora, imponera, vara överlägsna och typ bråka. Så går man med sin hund rakt emot en annan hund så kan hunden få intrycket av att den hunden ska vi mucka gräl med typ =P
    Lite virrigt men det låter faktiskt väldigt logiskt :)

    SvaraRadera