onsdag 6 oktober 2010

ONSDAG

Gordon och jag sov ända till halv 10 idag. Tröttisar :) nu sitter vi och myser lite i soffan. Han är för go. Vill alltid ligga och mysa på förmiddagen, gärna till 11, halv 12. Men vi får snart bege oss ut på en promenix och leka lite innan jag ska till jobbet.

Måste nog försöka hitta nån billig stålbur att ha på utställningen, Gordon har bitit sönder "dörren" till sin canvasbur. Typiskt.
Måste hitta nån info om utställning med, jag har aldrig ställt ut och har ingen aning om hur det går till. Typ :)
Betala in amnälningsavgiften till utställningen måste jag göra med, det funkade inte när jag skulle göra det när jag hade anmält mej.

Och förresten, är det någon som har nåt tips på hur vi ska göra när Gordon skäller ? Det är när vi sätter oss i soffan tex, så kan han stå och skälla och skälla och skälla. Och detta efter han blivit rastad (sprungit lös, lekt tills han tröttnar), ätit osv. Vi försöker ignorera han eller säga NEJ. Inget verkar funka. Det verkar bli värre när vi säger till honom, för han tar väl det som att vi skäller tillbaka. Men ignorerar vi han fortsätter han och det verkar inte finnas nåt stopp på honom. Vi har tagit tag i honom rejält några gånger och sagt till honom. Men det är precis som att han driver med oss, hoppar jämfota sida till sida i lekposition. Vet att han förmodligen söker uppmärksamhet. Men vi vill ju kunna säga till han att nu är det bra, nu ska vi äta eller nu ska vi sitta här, du stannar där. Nåt tips ?


Springa i sand är typ det roligaste som finns tycker G :)

1 kommentar:

  1. Kul och höra att Castor och Gordon är så lika. Han protesterar också när vi sätter oss i soffan och älskar och springa på stranden.

    / Jenny

    SvaraRadera